Followers

Jumaat, 20 Januari 2012

PLKN ku 1 , 2 , 3

Assalamualaikum ,
haaa, lama da an saya tak post pape kat blog nih . hari ni je baru boleh nak post , tu pown sebab dapat cuti semester sebelum sambung pulang ke KEM SEMARAK . huhu
anyway , hari ni post sebab nak cerita pengalaman kat sana , biar baru 3 minggu tapi dah banyak pengalaman manis dan pahit . huhu , kata orang hidup ni penuh dengan pengalaman.




Minggu Pertama

mula2 melangkah turun dari kem tu dah terpancar dari air muka sorang2 yang diorang sedih kerana tpaksa datang sni . yela , sape yg nak datang tempat yang macam nih an ? tapi bagi Muhsin tu semua xde lam pale nih , yang saya tau yang saya nih emg nak pegi PLKN bukan atas dasar paksaan .apa yang saya belajar mula2 kat sana ialah zon lenggang , ingtkan zon apa . rupanya kene kawad ,, adoi, punya la ssah pada mulanya tu , pas2 diorang ajar naik kan bendera la , nyanyi , roll call pun ad , tp tu semua muhsin tak kesah la , kata orang semua tu ilmu kan . seminggu juga saya ambil masa nak sesuaikan diri kat sana , yela ,, dahla tidur pukul 11:00 , nak bangun pkul 5 pagi , tapi tu semua da biasa kat hostel dulu , huhu .

Minggu Kedua

saat nih dah tak de perasaan geramji kata cikgu kelas CB 1 la, saya pun dah seronok dan kawan2 pun bertmbah dah ,yang 1 jadi 2 kemudian 3 dan seterusnya , huhu.. minggu kedua ni tak delah lain sangat tapi nampak la jugak muka orang2 yang saya tengok sebelum nih nampak muram dah ceria kembali , syukurla,, huhu .. p lam mnggu nih da start da kene denda kalo buat salah , kene pumping la , berlari la , aduh .. tapi takpela nak ajar kitorang disiplin gk an , kalo tak buat macam tu macam mana la nak ada disiplin lam diri an ? huhu ^_^ , sejak duduk dalam kem SEMARAK tu macam2 da kami belajar , cara nak buat KKJ(Kontrak Kita Janji) dan macam2 la ,, bagi saya pulak saya dah dapat macam2 nilai murni , cntohnya kerjasama dan hormat menghormati , kat dalam dorm saya ada bangsa cina dan india . saya pernah juga tanya diorang sal agama dorang , dan ad yang tak percaya kewujudan Tuhan , MASYA'ALLAH . tapi nak buat macam mana , tak kan nak paksa kowt , biarlah dorang dapat hidayah . ada gak saya gelak bila dengar nape yang diorang cerita sal agama masing2 , tapi tak dela gelak depan muka dorang . 2 tak horamt dh tu ,, huhu .. kat cni gak saya dapat belajar bhsa cina , walaupun pelak cikit nak sebut tu , p bila da demo , ok je . #biar cina tu suka un bila aku sebut #

Munggu ketiga

haaa,, minggu ni la ramai yang tnggu2 . tak tau kenapa , haha . sebenarnya minggu nih minggu balik, raut wajah sorang2 jelah nampak dorang emg rindu kampung halaman , yela . saya pun rindu gak kampung , huhu . HAAA, ni ad cerita . ada dak lam dorm saya nama dia HAN , bese panggil dye emg cm2 , dia ni emg bgus la .. ada hari tu dye mntak saya ajar dia bhse arab , saya on je . so ajar jela , macam2 la dye belajr. 'kaifa haluka' la , huhu .. sekejap je dia leh belajr , tapi tak salah an ajar dye ? huhu ,, ok la . letih dah menaip , sampai sni je , nak citer emg pnjang agy , tapi sekerap ni je dlu , kalo taip2 banyak an da jadi buku la ^_^ .. huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan